Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Marka bilinirliğinizi Inbound Pazarlama ile nasıl artırabilirsiniz?

Web Atölyesi olarak Kayseri bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaretteki rekabette öne çıkabilmek için farklı pazarlama taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu pazarlama taktiklerinden biri de inbound pazarlama.

Özellikle küçük ölçekli firmaların tercih ettiği yöntemlerden biri olan inbound pazarlamanın asıl amacı marka bilinirliğini içerikle artırmaktır. İçeriğin ve hikayenin gücünden yararlanılan bu pazarlama yönteminde, tüketicileri markanın hayranı yapmaya odaklanılır.

Türkiye E-ticaret pazarında yer alan küçük ve orta ölçekli firmalar da bu yöntemle sektördeki marka bilinirliklerini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşabilir ve bu kişileri bir marka hayranına dönüştürebilir.

Bu rehberimizde de inbound pazarlamanın ne olduğunda ve marka bilinirliğinizi bu yöntemle artırmak için neler yapmanız gerektiği üzerinde duracağız.

Inbound pazarlama nedir?

Inbound pazarlama, eski usul satış yöntemlerinden daha farklı bir yapıya sahiptir. Eski yöntemler genellikle tüketiciye satış amacıyla yaklaşımı gerektirir. Doğrudan telefon ya da e-posta ile satış yapmak, kullanıcılara farklı reklamlar sunmak ve onu doğrudan satın almaya yönlendirmeye çalışmak, günümüzde yeterince etkili olmuyor. Bu nedenle de inbound pazarlama, bu yöntemlerin önüne geçerek, tüketiciye bir değer katmayı amaçlıyor.

İlk olarak 2005 yılında Brian Halligan tarafından ortaya atılan inbound pazarlama kavramı, bloglar, podcastler, video, e-kitap, SEO, Sosyal Medya pazarlaması, basılı yayınlar gibi içerik pazarlamanın farklı formlarından yararlanılarak yapılan bir çalışmadır.

Başka bir deyişle, siz ürününüzü satmaya odaklanmak yerine, tüketiciye bir hikaye verirsiniz ve tüketici için bir değer oluşturursunuz. Bu değer karşılığında da tüketicinin sadakatini kazanmaya başlarsınız. Satış odaklı olmayıp, tüketicilere bir yarar sağlamaya çalıştığınız için de tüketiciler sunduğunuz bu içeriklerden yararlanmak için sizi takip etmeye başlarlar.

Tabii ki tüketicilere verdiğiniz değer bir süre sonra kendiliğinden satışa dönüşecektir. Ancak asıl odağınız bir ürün satmaya çalışmak olmadığı için, tüketicilerin size yaklaşımı da daha farklı olur.

Küçük ve orta ölçekli firmalar neden inbound pazarlamadan yararlanmalı?

Sektörlerdeki rekabet bazen baş edelimeyecek seviyelere ulaşabiliyor. Büyük firmalar, reklam ve satış bütçelerinden dolayı pazarı domine edebiliyor ve bu da küçük firmaların sektörde tutunamamasına sebep olabiliyor.

Rekabetin haricinde küçük ve orta ölçekli firmalar, yeterli sermayeye sahip olmadıkları için de bu reklam ve pazarlama çalışmalarını yapamıyorlar. Bu da marka bilinilirliklerinin artmamasına sebep olduğu için, yeni hedef kitlelere ulaşmakta zorlanıyor.

Inbound pazarlama, bu noktada küçük ve orta ölçekli firmalar için önemli bir araç olabilir. Doğrudan içerik pazarlama odaklı olduğu için, şirketlerin çok büyük bütçeler ayırmadan da tüketicilere ulaşabilmelerini sağlıyor.

Inbound pazarlama nasıl çalışıyor?

Inbound pazarlamanın dört aşaması bulunuyor. Tüketicilerin ilgisini çek, onları siteye çek, sunduğun değerle onların alışveriş yapmasını sağla ve sadık müşterilere dönüştür.

Bu çalışmalarda, sizi daha önce duymamış olan tüketiciler, ilk önce ziyaretçiniz olur, sonra ürünlerinizi incelemeye başlar, bir sonraki aşamada müşteriniz olur ve en son aşamada da sizin reklamınızı yapmaya başlarlar.

Inbound pazarlamadan yararlanmak için neler yapmak gerekiyor?

Bunun için farklı çalışmalar yapmanız gerekecek. Madde madde öncelikle nelerin üzerinde durmanız gerektiğinden bahsedelim.

  • SEO: Arama motoru optimizasyonu, inbound pazarlama için oldukça önemli. Çünkü sizin ilk etapta tüketicilere ulaşmanız gerekiyor. Bunu sağlamak için de sitenizin SEO’sunun oldukça iyi bir şekilde yapılması lazım. Tüketiciler arama motorları üzerinde yaptıkları aramalarda doğrudan size ulaşabilmeli.
  • PPC reklamlar: Google üzerinde PPC reklamlar vermek de görünürlüğünüzü artıracak yöntemlerden biri. Tıklama başına ödeme yaptığınız PPC reklamlarda, tüketiciler sponsorlu arama sonuçlarında sizin içeriklerinizle karşılaşır.
  • İçerik pazarlama: İçerik pazarlama burada en büyük rolü oynuyor. Kullanıcıların ilgisini çekecek, orijinal ve onlara bir katkı sağlayacak içerikler üretmek ve bunu devamlı olarak yapmak, inbound pazarlamadaki en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkar.
  • Sosyal Medya pazarlaması: Kendinizi yeni hedef kitlelere ulaştırmanın bir diğer yoluda tabii ki Sosyal Medya ve bu pazarlama yönteminde de Sosyal Medyayı kullanmanız gerekiyor. Hem organik olarak tüketicilerle etkileşime girebilir hem de bu mecralardaki reklamlarınızla yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.
  • Landing page kullanımı: Özel içerik ve ürünleriniz için landing page’ler hazırlamak ve bunların tanıtımını yapmak da inbound pazarlamada kullanılabilir. Bir ürünü tanıtmak için, ona özel bir sayfa yapabilir ve verdiğiniz hizmetin kalitesini ve farklı bu sayfa üzerinde anlatabilirsiniz. Bu nedenle de landing page’ler size bu konuda yardımcı olacaktır.

Kullanabileceğiniz inbound pazarlama taktikleri

Yukarıda bahsettiğimiz çalışmaların yanı sıra inbound pazarlama için kullanabileceğiniz bir takım taktikler de bulunuyor. Bu taktikler üzerinde biraz çalışmak ve kendi içerik stratejinize uygun hale getirmek, bu pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız verimleri artıracaktır.

  • Çarpıcı call to action kullanımlarıyla sitenize trafik çekin.
  • Sunduğunuz içeriklerle değer oluşturun.
  • Kullanıcı yorumlarını sayfalarda öne çıkartarak, ürünleri kullanan kişilerin düşüncelerini yeni ziyaretçilerinize gösterin.
  • İçeriklerinizde satış odaklı çalışmalar da yapın.
  • Ürünlerinizle ilgili hikayeler oluşturun ve bu hikaye ile tüketicileri siteye çekin.
  • İçeriklerinizde, verdiğiniz hizmetleri ve hizmetlerin kalitesini ziyaretçilere gösterin.
  • Rakiplerinizden ne gibi farklarınız olduğunu onlara gösterin.
  • Müşteri hizmetlerinizi geliştirin ve çözüm odaklı olun.
  • Sadık müşterilerinizi kampanya ya da fırsatlarla ödüllendirin.
  • Kişiselleştirme çalışmalarından yararlanarak, müşterilerinize özel fırsat ve kampanyalar hazırlayın.

inbound pazarlama nedir inbound pazarlama ve içerik inbound pazarlama ve eticaret e-ticaret bilgi bankası pazarlama
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul